Tomáš Bušek si v 90. letech prošel managementem malých, středních i velkých firem. Zkusil si i roli obchodníka, externího konzultanta i investora. Založil společnost Towers Consulting, která pomáhá firmám s obchodem a managementem. Propojuje racionální svět businessu a rituálů.
Jak se dá nastavit vztahový business? Existuje univerzální perfektní obchodník? Proč je dobré zaměstnat víc druhů obchodníků? Ke kterému příběhu se dá přirovnat současná situace? Co by podnikatelé měli v krizi udělat jako první? Fungují gentlemanské dohody?
„…kolikrát máte absolutně skvělý business case pro zákazníka, který má jasná přídavná jména druhého stupně, a ten zákazník to stejně nekoupí…“
„…obchodníci, kteří mají divokost a živost, a vztahovost, tak bývají úspěšnější než ti ostatní…“
„…na manažerské pozice se dostávají lidi, kteří perfektně ovládají ty směrnice, a začíná nám tam chybět lidství…“
„…se musíte naučit jakoby upozadit zase svoje ego a říct, já vím, že jsem nejlepší, to je super jako, díky, že mi tady honíte ego jako, ale kapacitně nestíhám, bude to dělat někdo jiný, a takhle rostete…“
„…před pěti, šesti lety jsem začal tu firmu zmenšovat, protože jsem zjistil, že větší tým mi požírá spoustu síly, a požírá i spoustu nákladů…“
„…to, co firmy nedělají, oni nejdou ke svým kořenům, nejdou sami k sobě, a dělají rozhodnutí vlastně z běhu…“
„…a my jsme dokázali, na základě tady toho vyrůst, o 40 %, zatímco trh padal o 60 %…“
„…krize vás nutí stáhnout kalhoty, a já to vždycky přirovnávám, že míra stažení kalhot ovlivňuje schopnost pohybu dopředu…“